Zamknij [X]
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES:
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Polityce Prywatności.
logo
Zarejestruj | Przypomnij hasło
Login:
Hasło:
Wielkość czcionki: A A ADodano: 2010-10-08 

Zespół jelita drażliwego

Podziel się
lek. Gerard Pasternak

Do poradni zgłosiła się pacjentka z zespołem jelita drażliwego, stwierdzonym na podstawie wykonanych wcześniej badań krwi i kału. Kilka tygodni wcześniej rozpoczęła terapię lekiem rozkurczowym, która przyniosła oczekiwane efekty – dokuczliwe bóle brzucha ustąpiły. Kiedy leki skończyły się, objawy nawróciły. Pacjentka martwi się uporczywymi zawrotami głowy, które czasami zwiastują biegunkę. Prosi o poradę odnośnie dalszego leczenia i niepokojących dolegliwości.

Zespół jelita drażliwego jest zaburzeniem prawdopodobnie o charakterze również czynnościowym układu pokarmowego. Oprócz takich objawów jak biegunki występujące na przemian z zaparciami, mogą również występować:

  • nudności i wymioty,
  • śluz w kale, wzdęcia, 

a także objawy poza układu pokarmowego w postaci:

  • zaburzenia miesiączkowania,
  • zmęczenia,
  • bólów głowy.

 

Ze względu na zauważalna poprawę w czasie terapii lekami rozkurczowymi zalecam kontynuację leczenia.

Odnośnie zawrotów głowy - taki objaw nie jest opisywany w ZJD, może być objawem towarzyszącym przy bólach głowy. Zalecam udanie się do lekarza rodzinnego - być może wskazane będzie poszerzenie diagnostyki tych objawów. Nie należy ich  lekceważyć. Być może pacjentka ma probolemy z nadciśnieniem, które może powodować takie dolegliwości.

 

Pozdrawiam,

lek. Gerard Pasternak

 

Zobacz więcej porad w Archiwum Poradni

 






wstecz strona główna drukuj przeslij znajomemu zadaj pytanie
Regulamin Blog Rozmowy forumzdrowia.pl Reklama Polityka prywatności Kontakt FAQ Mapa strony Partnerzy Copyright O nas Ustaw jako startową
© 2007-2010 Wydawnictwo Lekarskie PZWL
Informacje publikowane w serwisie mają charakter edukacyjny i żaden z zamieszczonych materiałów nie zastąpi wizyty u specjalisty. Wydawca oraz autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za następstwa niewłaściwego zastosowania prezentowanych treści.
ISSN 2083-7860